Klaipėdos uosto vartų bangolaužiams rekonstruoti skirta 48,8 mln. eurų ES Sanglaudos fondo lėšų. Projekto finansavimo sutartį pasirašė Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA) ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Klaipėdos uosto vartus sudarančius pietinį ir šiaurinį bangolaužius numatoma sustiprinti, nekeičiant jų konfigūracijos. Abu bangolaužiai kai kur bus paaukštinti, dalyje hidrotechninių statinių bus įrengtos povandeninės atraminės sienutės. Bangolaužius planuojama rekonstruoti per trejus metus.
Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, esama uosto įplaukos infrastruktūra neužtikrina didžiųjų laivų (ilgesnių nei 250 metrų) saugaus įplaukimo į uostą blogomis oro sąlygomis. Dėl nepakankamo bangolaužių aukščio kyla didesnis bangavimas, todėl laivų eismas ribojamas ir didėja prastovos.
Įgyvendinus projektą, laivybos uoste saugumas ir logistinės grandinės efektyvumas padidės: trumpės krovinių gabenimo laikas, o dėl trumpesnio išoriniame reide laivų praleisto laiko bus mažinama ir oro tarša. Bangolaužių rekonstrukcija ne tik pagerins uosto navigacinį saugumą, bet ir ateityje leis pradėti uosto gilinimo iki 17 metrų darbus.
Nuo bangų, ledonešio, sąnašų Klaipėdos uostą saugantys bangolaužiai, dar vadinami molais, pastatyti maždaug prieš pusantro šimto metų. Dabartinis pietinio bangolaužio ilgis – 1.374 m, o šiaurinio – 733 m. Antstato konstrukcija yra įrengta iš akmenų, supiltų tarp medinių polių. Virš vandens iškilusi dalis sumūryta iš akmenų, vėliau apibetonuota.
Bangolaužiai darniai įsiliejo į pajūrio peizažą ir tapo klaipėdiečių bei miesto svečių traukos objektu. Kad stebėti saulėlydžius, atvykstančius ir išvykstančius laivus čia būtų dar patogiau, ant pietinio bangolaužio gyventojams bus įrengtos ir apžvalgos aikštelės.