Konsultavimas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projekto rengimo ir įgyvendinimo

CPVA Viešosios ir privačios partnerystės kompetencijų centras

Esame vieta, kur galite gauti visą jums aktualią informaciją, konsultacijas ir mokymus apie viešojo ir privataus sektorių partnerystę (VPSP).

Kokias veiklas vykdome?

Čia susibūrusi ekspertų komanda rengia metodinius ir standartinius dokumentus bei teikia konsultacijas VPSP projektų konsolidavimo, rengimo ir įgyvendinimo klausimais, taip pat vertina VPSP taikymą jau parengtiems VPSP projektams, privataus subjekto atrankos dokumentus, VPSP sutarčių projektus.

Naudodami sukauptą patirtį ir žinias, atliekame vertinimus, rengiame pasiūlymus dėl VPSP reglamentavimo ir efektyvaus taikymo, dalyvaujame valstybės iniciatyvose ir reformose, skirtose šiam tikslui.

Kokias paslaugas teikiame?

Rengiame teisės aktus ir metodinius dokumentus, skirtus valstybės ar savivaldybių institucijoms bei jų kontroliuojamiems juridiniams asmenims, kurie strateginio valdymo dokumentuose ir (ar) investicijų projekte yra nusimatę taikyti VPSP. Mūsų paslaugos taip pat apima VPSP taikymo vertinimą, standartinių VPSP projektų dokumentų rengimą, pasirengimą privataus partnerio atrankai ir jos vykdymui bei partnerystės sutarties vykdymo priežiūrą.

Rengiame studijas, analizes bei pasiūlymus, skirtus VPSP aplinkai gerinti, VPSP projektų rengimo kaštų ir rengimo trukmės mažinimui, VPSP taikymo efektyvumo didinimui.

Konsultuojame viešąjį ir privatų sektorius dėl VPSP kompetencijos centro parengtų teisės aktų, metodinių ir standartinių dokumentų taikymo praktikoje, VPSP projektų konsolidavimo, taip pat teikiame pagalbą valstybės ir savivaldybės institucijoms, vertinančioms bei kontroliuojančioms VPSP projektų įgyvendinimą, bei priimančioms sprendimus dėl jų įgyvendinimo (Valstybės kontrolei, Viešųjų pirkimų tarnybai, savivaldybių kontrolieriams, teismams ir kt.).

Dalyvaujame privačių subjektų atrankose ekspertų teisėmis arba pagal valstybės ar savivaldybės institucijos įgaliojimą vykdome privataus subjekto atrankos procedūras. Šią veiklą vykdome atsižvelgiant į turimus žmogiškuosius ir finansinius išteklius bei iš anksto pasirašius su valstybės ar savivaldybės institucija bendradarbiavimo sutartį.  Iki šiol esame teikę ekspertinę paslaugą 33-uose VPSP projektuose. 

Mokome. Nuolat atnaujiname mokymų medžiagas VPSP projektų rengimo ir įgyvendinimo temomis, kurie yra skelbiami viešai. Taip pat vedame individualius mokymus pagal konkrečios valstybės ar savivaldybių institucijos poreikį. Nuo 2010 m. apmokėme apie 1500 žmonių. 

Kaupiame ir skleidžiame patirtį: esame sukaupę daug kitų šalių VPSP projektų, strategijų ir studijų pavyzdžių ir jais dalinamės, bendradarbiaujame su Europos Investicijų Banko  VPSP kompetencijos centru,  esame Ekonominio Bendradarbiavimo ir Plėtros Organizacijos Viešojo ir privataus sektorių partnerystės ir infrastruktūros vyresniųjų pareigūnų tinklo nariai, dalyvaujame Jungtinių Tautų  Europos ekonomikos komisijos Inovacijų, konkurencingumo ir viešojo ir privataus sektorių partnerystės komiteto bei VPSP darbo grupės koordinavimo biuro veikloje. 

Dalyvaujame tarptautiniuose projektuose teikdami konsultacinę ekspertinę pagalbą kitoms šalims: teikėme Dvynių pagalbą Kroatijai VPSP sistemai stiprinti, Dvynių pagalbą (kartu su LR Vyriausybės kanceliarija ir Finansų ministerija) Kroatijai nacionalinei strateginio planavimo sistemai sukurti, TAIEX pagalbą Baltarusijos Ekonomikos ministerijai VPSP gebėjimams stiprinti.

Renkame, kaupiame, sisteminame informaciją apie rengiamus ir įgyvendinamus VPSP projektus Lietuvoje ir kitose valstybėse. Rengiame VPSP aktualijas ir apžvalgas.  

Daugiau informacijos ieškokite svetainėje ppplietuva.lt

Projektas „VPSP naudojimo integracijos į strateginio valdymo sistemą galimybių vertinimas“ (Nr. 04-001-P-0001)

Viešojo ir privataus sektorių partnerystė (toliau – VPSP) yra vienas iš būdų pritraukti privatųjį kapitalą valdžios subjektų investicijų projektams finansuoti, tačiau šis alternatyvus viešųjų investicijų finansavimo šaltinis nėra tinkamai integruotas į strateginio valdymo sistemą – nėra nustatytos VPSP taikymo, planavimo ir įgyvendinimo ciklo sąsajos su įvairaus lygio strateginio valdymo dokumentais, todėl VPSP projektai inicijuojami chaotiškai, nebūtinai strategiškai svarbiausiose valstybės veiklos srityse arba srityse, kuriose ilgą laiką stokojama finansavimo, VPSP iniciatyvos nutrūksta bet kuriame projekto rengimo etape nepaisant projekto dalyvių patirtų sąnaudų, o tokia praktika neigiamai veikia Lietuvos VPSP rinkos patrauklumą bei sudaro Lietuvos viešojo sektoriaus, kaip nepatikimo partnerio įvaizdį vietinėje ir tarptautinėje rinkoje. Nenuoseklus ir netvarus VPSP būdo taikymas mažina galimybes pritraukti daugiau privačių lėšų strateginių tikslų įgyvendinimui.

Projekto veiklomis siekiama nustatyti reguliavimo pokyčius, kurie leistų VPSP naudoti kaip tvarų viešųjų investicijų įrankį, turintį aiškią vietą visoje investicijų planavimo sistemoje ir nuoseklius įgyvendinimo procesus, o tai, tikimasi, paskatintų privataus kapitalo pritraukimą į infrastruktūros vystymą ir viešųjų paslaugų teikimą sprendžiant plėtros programoje iškeltą problemą.

Projekto įgyvendinimo metu numatyta parengti VPSP būdo taikymo tvarumo ir aplinkos gerinimo studiją ir jos pagrindu nustatyti VPSP reguliavimo pokyčius, pateikiant pasiūlymus Lietuvos Respublikos finansų ministerijai (toliau – LR FM) reguliacinių veiklų įgyvendinimui (teisės aktų, reglamentuojančių VPSP, rengimui).

Projekto veiklos prisideda prie Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ (toliau – NKL) plano „6. Veiksmingasis viešasis sektorius ir prielaidos atsitiesti po pandemijos“ komponento „6.6. Nacionalinio biudžeto ilgalaikis tvarumas ir skaidrumas“ reformos „Viešojo ir privačiojo sektorių partnerystės skatinimas“ F.1.3.4 papriemonės 152-153 rodiklių įgyvendinimo ir pilna apimtimi įgyvendina tarpinį rodiklį dėl galimybių studijos parengimo.

Projekto tikslas: nustatyti VPSP reguliavimo pokyčius, kurie efektyviausiu būdu užtikrintų VPSP būdo taikymo tvarumą, nuoseklumą ir jo pilną integravimą į strateginio valdymo sistemą.

Projekto įgyvendinimas: 2021-09-01 iki 2024-11-30.

Projekto tikslinė grupė: atsižvelgiant į tai, kad projektu siekiama įgyvendinti analitinę veiklą, siaurąja prasme projekto rezultatai skirti LR FM, kuri atlieka teisės aktų, reglamentuojančių VPSP, rengimo funkciją. Plačiąja prasme projekto rezultatai (LR FM atlikus siūlomų pokyčių teisėkūros procesus – reguliacinę veiklą) paveiks šias tikslines grupes:

  • tiesioginiai naudos gavėjai yra VPSP projektą įgyvendinančios šalys: aiški VPSP taikymo, planavimo ir įgyvendinimo ciklo vieta strateginio valdymo sistemoje skatins viešojo sektoriaus atstovus naudotis VPSP būdo privalumais viešosioms investicijoms finansuoti ir tuo pačiu įpareigos laikytis užsibrėžtų ilgalaikių tikslų, o juo siekiamas stabilumas sumažins privataus sektoriaus vertinamą dalyvavimo projekte riziką, aiškūs ir nuspėjami procesai leis paprasčiau planuoti investicijas, todėl padidins VPSP patrauklumą;
  • netiesioginiai naudos gavėjai yra VPSP projekto rengimo procese dalyvaujančios ir atitinkamus vertinimus atliekančios, kontrolę vykdančios, sprendimus priiminėjančios institucijos ar jų sudaryti dariniai (LR FM, VŠĮ Centrinė projektų valdymo agentūra, VPSP projektų komisija, vietos savivaldos tarybos, vietos savivaldos kontrolieriai, Lietuvos Respublikos Seimas, darbo grupės ir kt.): padidintas VPSP projektų įgyvendinimo proceso rezultatyvumas leis sumažinti netikslingas šių institucijų ar jų sudarytų darinių sąnaudas atliekant tam tikras funkcijas projekte, kuris nepaisant į jį įdėtų pastangų ir patirtų sąnaudų taip ir nepasiekia realaus VPSP įgyvendinimo etapo – privačių lėšų pritraukimo viešųjų investicijų finansavimui;
  • taip pat naudos gavėjais bus visi paslaugų, kurioms teikti bus pasirinktas VPSP būdas, gavėjai, nes VPSP būdo taikymas leidžia teikti didesnes viešųjų paslaugų apimtis ir sparčiau vystyti infrastruktūrą (t.y. kurti didesnę socialinę-ekonominę naudą už tuos pačius viešojo sektoriaus pinigus).

Projekto veikla ir poveiklės – VPSP naudojimo integracijos į strateginio valdymo sistemą galimybių vertinimas: VPSP būdo taikymo tvarumo ir aplinkos gerinimo studijos parengimas; VPSP reguliavimo pokyčių siūlymų parengimas.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.