2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijos

„Betonkės“ pabaiga: pasirašyta kelio Vilnius – Utena paskutinio etapo rekonstrukcijos finansavimo sutartis  

2025 m. rugsėjo 1 d.

Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA) ir akcinė bendrovė „Via Lietuva“ pasirašė magistralinio kelio Vilnius – Utena ruožo nuo 39,2 iki 64,3 km rekonstravimo finansavimo sutartį. Ši sutartis žymi blogiausiu Lietuvos keliu vadinamos ‚betonkės“ eros pabaigą – finansavimas skirtas paskutiniam šio kelio ruožui atnaujinti.  

Iš 2021-2027 m. Europos Sąjungos fondų tam skirta daugiau nei 57,7 mln. eurų, o bendra investicijų suma siekia beveik 67,9 mln. eurų.

Rekonstruojant kelio ruožą, numatyta jį išplatinti iki trijų eismo juostų, organizuojant eismą 2+1 principu. Kelyje taip pat bus įrengta 2,5 m. pločio skiriamoji juosta, dvi požeminės laukinių gyvūnų perėjos, nuo gyvūnų migracijos saugančios tinklinės tvoros bei triukšmo užtvarai. Numatyta rajoninius kelius jungiančiose sankryžose įrengti  kairiojo posūkio galimybę,  sankryžose su valstybiniais keliais – apšvietimą.

Rekonstrukcijos metu taip pat bus atnaujintos autobusų stotelės ir įrengti laukimo paviljonai. Automobilių eismas bus reguliuojamas, keičiant eismo juostų skaičių kas kelis kilometrus, siekiant padidinti tranzitinio eismo pralaidumą ir leisti vairuotojams saugiai aplenkti lėčiau važiuojančias transporto priemones, nevažiuojant į priešpriešinę juostą. Tai padės išvengti avaringų situacijų, sukančių į kairę manevrų metu.

Kelias Vilnius–Utena pastatytas 1979-1985 metais ir buvo vienintelis iš betono plokščių sudarytas kelias Lietuvoje. Šis magistralinis kelias yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Per parą šiuo keliu iš viso pravažiuoja netoli 9 tūkst. transporto priemonių.

Dalintis

Kitos naujienos

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.