2021–2027 m. Europos Sąjungos fondų investicijos

Geriausi inovatyvių žaislų testuotojai ir išradėjai – vaikai   

2024 m. rugsėjo 27 d.

„Norime įkvėpti vaikus – smalsius ir išradingus pasaulio kūrėjus – palikti kuo mažesnį pėdsaką Žemėje“, – apie savo idėją vaikams sukurti inovatyvius edukacinius žaislų rinkinius ir naują jų prekybos modelį – prenumeratą, sako MB „Techi“ įkūrėjas Mindaugas Juškevičius.

Jaunas verslas, dar 2020 metais prasidėjęs nuo Mindaugo aistros konstruoti, šiandien jau – gerokai išaugęs ir sustiprėjęs. Lemiamas lūžis įvyko tuomet, kai savo mėgėjiškoje kūryboje  jis įžvelgė kur kas didesnę prasmę, supratęs, kad jo kuriami konstruktoriai gali įkvėpti vaiko susidomėjimą mokslu, padėti pažinti pasaulį ar net paskatinti rinktis inžinerinių mokslų specialybę.

Taip gimė projektas „Aplinkai palankių produktų kūrimas MB „Techi“, įgyvendinamas pagal ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, kuris finansuojamas Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis.  Projektą administruoja Centrinė projektų valdymo agentūra.

Kuria daugiau nei žaislus

Pasak Mindaugo, „Techi“ kuriami konstruktoriai yra kur kas daugiau nei žaislai. Tai – edukacinės patirtys, skatinančios aktyvų ir žaidybinį požiūrį į mokslą, o svarbiausia – puoselėjančios artimesnį tėvų ir vaikų ryšį.

„Ne paslaptis, kad daugelis tėvų į žaislus žvelgia, kaip į trumpalaikę pramogą. Kad ir kaip norėtume tai pakeisti ar žvelgti kitu kampu, žaislo gyvenimas yra gana trumpas. Diena, savaitė, mėnesis, po kurio vaikas vėl prašys naujo, įdomesnio, dar neturėto žaislo. Kyla klausimas, kodėl prekybos centre renkamės daugkartinį, tvarų pirkinių maišelį, o savo vaikams perkame vienkartinius plastikinius žaislus? Matydami, kad vis daugiau tėvų į tai žvelgia taip, kaip ir mes, nusprendėme pasiūlyti savo konstruktorių prenumeratą arba nuomą“, – kaip kilo šio prieš vartotojiškumą nukreipto projekto idėja, pasakoja Mindaugas.

Lavinant ir edukuojant vaikus, tuo pačiu siūloma rinktis ir tvarius sprendimus. Dabar naudojami tokio tipo žaislai ir jų rinkiniai greitai sugadinami ir išmetami, o, pritaikius naują prenumeratos modelį, žaislų rinkiniai bus surenkami, sutvarkomi ir pasiūlomi kitiems šios paslaugos naudotojams. Taip ne tik sumažės išmetamų žaislų kiekis, bet ir jiems sukurti reikalingų medžiagų naudojimas bei energija.

Ne tik žaidimas, bet ir edukacija

Unikalūs yra ir patys Techi konstruktoriai, sudaryti iš keturių edukacinių etapų. Kiekvienas žaidimas prasideda nuo interaktyvios įgarsintos ir iliustruotos istorijos, kuri supažindina su konstruojamos technologijos kontekstu ir pritaikymu per smagų pasakojimą. Antrajame etape vaikas kviečiamas susipažinti su mokomąja medžiaga, kuri pateikiama paprasta kalba, iliustruota įdomiais ir linksmais pavyzdžiais. Toliau įgytos žinios pritaikomos praktikoje, konstruojant su detalia ir paprasta instrukcija, kuri žingsnis po žingsnio veda tikslo link. Na ir  smagiausia visos kelionės dalis – žaidimas, kurio metu išmokta teorija pritaikoma praktikoje.

Šiuo metu jau sukurti penki edukaciniai rinkiniai. „Robotinė ranka Lio“ kviečia vaikus kartu su genialiu mokytoju Leonardu da Vinčiu pažinti hidraulikos dėsnius ir susikonstruoti robotinę ranką. „Mano mažoji oazė“ – tai pats save laistantis sodas, kurio veikimas remiasi fizikos dėsniais. Atskleisti inžinerijos paslaptis ir išmėginti savo taiklumą vilioja „Istorinė katapulta“ su genialiu išradėju Dionisijumi Vyresniuoju, o „Sklandyklių laidynė“ taip pat nukelia laiku atgal ir supažindina su garsiaisiais broliais Raitais, kurie padės suprasti skrydžio fiziką ir sukonstruoti medinę sklandyklių laidynę. Naujausias rinkinys „Praksinoskopas“ vaikams  atvers animacijos pasaulį, supažindins su išradėju Émile Reynaud, išmokys sukonstruoti   praksinoskopą ir kurti animaciją.

Gauna neįkainojamų žinių ir įžvalgų  

Nei vienas naujas Techi konstruktorius neišvysta dienos šviesos, kol jo neišbando jaunieji inžinieriai – vaikai. „Kad ir kaip kruopščiai ištestuotume savo produktus kartu su komanda, vis dažniau pastebime, kad būtent vaikai juose rasdavo spragų, naujų būdų su jais žaisti ar net modifikuoti juos, kuriant visiškai naujus išradimus.

Todėl, pirmiausia, sukurtus produktus testuojame patys, bandome juos įvairiais būdais sulaužyti, surinkti kitaip, nei pateikta instrukcijoje, spėliodami, kaip  į tai žvelgtų  vaikiškos akys. Įveikę šį etapą, ieškome ugdymo įstaigų, kuriose galėtume naujuosius rinkinius išmėginti su vaikais“, – pasakoja Mindaugas.

Pastarąjį kartą edukacinių rinkinių kūrėjai svečiavosi Kauno moksleivių techninės kūrybos centre, kur kartu su 20 vaikų grupe išmėgino istorinę katapultą ir sklandyklių laidyklę.  Pasak Mindaugo, vaikai džiaugėsi, galėdami sukurtus žaislus išbandyti ir juos pasilikti sau, na  o jiems patiems tai – neįkainuojamos žinios ir įžvalgos, kur ir ką reikėtų tobulinti, kas labiausiai patiko vaikams, o kurioje konstravimo dalyje jie daugiausia strigo.

Po šių bandymų ir patobulinimų žaislų laukia paskutinis etapas – testavimas su buvusiais „Techi“ klientais. Jiems siunčiami rinkiniai ir laukiama atgalinio ryšio, kuris padeda sužinoti, kaip vaikams sekėsi konstruoti be autorių priežiūros, ar žaislo surinkimas buvo sėkmingas, o svarbiausia, ar žaislas atitiko vaiko lūkesčius.

Net ir po to, Mindaugo teigimu, randama, kur tobulėti ir, tik įveikus visus šiuos etapus, kūrėjai gali drąsiai sakyti, kad naujas Techi konstruktorius yra pasiruošęs kelionei į gyvenimą ir smalsiųjų išradėjų širdis.

Dalintis

Kitos naujienos

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.