Remiantis Kosmetikų ir kosmetologijos asociacijos Lietuvoje (KKAL) duomenimis, vien šalies profesinio mokymo įstaigose kasmet paruošiama po kelis šimtus naujų kosmetikų, tačiau aukštos kvalifikacijos specialistų Lietuvos grožio industrijos rinkoje – pasigendama.
KKAL prezidentė Jūratė Jocienė įsitikinusi, jog tam įtakos turi net tik paviršutiniškas stojančiųjų požiūris į šią profesiją, bet ir palyginti menkas mokymo įstaigų bendradarbiavimas su sektoriuje veikiančiais patyrusiais ekspertais.
Siekia burti profesionalų bendruomenę
Asociacijos prezidentė J. Jocienė pastebi ryškėjančią tendenciją, jog šiuo metu stojantieji į kosmetiko ir kosmetologo specialybes žiūri pernelyg siaurai. „Didelė dalis būsimųjų specialistų kosmetiko ir kosmetologo profesijas renkasi net nežinodami, kas lauks ateityje. Pavyzdžiui, kosmetologijos studijų pagrindą iš esmės sudaro medicininės srities mokslai. Tuo tarpu kosmetikui vien išmokti atlikti manikiūrą ar padaryti makiažą nepakanka. Tam, kad būtumei konkurencingas savo srities profesionalas privalai nuolat tobulėti, sekti kosmetikos ir kosmetologijos aktualijas“, – pasakoja J. Jocienė, pabrėždama, jog kompetentingi šių sričių specialistai yra vertinami ir paprastai nesunkiai įsidarbina.
KKAL Lietuvoje, pasak J. Jocienės, itin dažnai sulaukia pradedančiųjų specialistų užklausų, pagalbos prašymų, pasirenkant tinkamiausius sprendimus karjeros kelyje. Todėl vienydama atskirus kosmetikos ir kosmetologijos srities specialistus bei įmones, siekia į šį procesą vis labiau įtraukti ir mokymo įstaigas. „Su asociacijos nariais noriai dalijamės kosmetikų ir kosmetologų profesijos subtilybėmis, patirtimis ir patarimais, organizuojame įvairius mokymus, seminarus. Matydami, kad asociacijos vaidmuo šioje vietoje yra svarbus, nusprendėme prisijungti ir prie šiuo metu VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) įgyvendinamo projekto „Profesijos, pritaikytos verslui“. Pastarojo tikslas – paskatinti profesijų specialistus ruošiančių įstaigų bendradarbiavimą su verslu bei jų asociacijomis drauge ruošiant kvalifikuotus specialistus“, – teigia tvirtą profesionalų bendruomenę siekianti suburti KKAL prezidentė.
Galimybė tobulėti ne tik mokiniams, bet ir mokytojams
Viena pirmųjų projekto „Profesijos, pritaikytos verslui“ sėkmių – KKAL bei Šiaulių profesinio rengimo centro bendradarbiavimas. Sudarę partnerystę, Šiaulių profesinio rengimo centro atstovai jau dabar džiaugiasi iš asociacijos gauta metodinės ir mokomosios medžiagos gausa bei ieško tolesnių glaudaus bendradarbiavimo galimybių. „Šiais metais priėmėme 35 būsimus kosmetikus, tad iš viso mūsų centre mokosi net 69 šios specialybės mokiniai, kuriuos ruošia 7 mokytojai. Projekto metu užmegzta partnerystė su KKAL vertinga ne tik mokiniams, bet ir mūsų pačių darbuotojams. Sudarę partnerytės sutartį tapome asociacijos nariais ir jau spėjome sudalyvauti jos organizuojamoje konferencijoje „Pelenė“. Beje, pastarojoje vykusiame konkurse mūsų mokinė Augustė iškovojo prizinę vietą“, – sėkmingos partnerystės rezultatais dalijosi Šiaulių profesinio rengimo centro atstovė Reda Valiukienė. Žvelgiant į ateitį, projekto partneriai tikisi ir toliau ieškoti galimybių kryptingam bendradarbiavimui bei švietimo plėtrai. Vienas iš tokių pavyzdžių – KKAL planuojami reguliarūs seminarai profesinėje mokykloje.
KKAL ketina sudaryti partnerystę ir su kitomis projekte dalyvaujančiomis profesinėmis mokyklomis. Tarp jų – Alytaus profesinio rengimo centras, Kėdainių profesinio rengimo centras, Vilniaus paslaugų verslo profesinio mokymo centras, ir kt. Neabejojama, jog projekto metu išplėstas asociacijos narių ratas padės srities specialistams ne tik įsitraukti į bendras veiklas dalijantis patirtimi su kolegomis, bet ir ugdys jaunąją profesionalų kartą.
„Profesijos, pritaikytos verslui“ – VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros inicijuota komunikacijos kampanija, kuria skatinamas Lietuvos profesinio mokymo įstaigų ir verslo įmonių bendradarbiavimas. Kampanijos metu sukurta į verslą orientuota elektroninė platforma – profesinių mokyklų kontaktų žemėlapis, taip pat dalinamasi geraisiais profesinių mokyklų ir verslo bendradarbiavimo pavyzdžiais. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis. Europos Sąjungos investicijomis kasmet modernizuojamos profesinio mokymo įstaigos ir gerinama jų infrastruktūra visoje Lietuvoje.