Naujos kartos Lietuva

Nameliams ant ratų ir priekaboms – išmani saugumo sistema   

2025 m. liepos 23 d.

Į startuolį „Open inovations“ susibūrę IT sprendimų kūrėjai ir kelionių kemperiais entuziastai sukūrė unikalią saugumo sistemą „TowGuard“, skirtą šiems nameliams ant ratų ir priekaboms. Inovatyvus skaitmeninis sprendimas, paremtas naujos kartos 5G ryšiu ir inercine navigacija, leidžia keliautojams ir vairuotojams realiuoju laiku stebėti svorio pasiskirstymą priekaboje ir užkirsti kelią pavojingam švytavimui.

„Projekto idėja gimė iš asmeninės keliavimo kemperiais patirties, taip pat bendravimo su vietos bei tarptautinėmis keliautojų kemperiais bendruomenėmis. Pastebėjome, kad rinkoje trūksta išmanių, vartotojams patrauklių skaitmeninių technologijų sprendimų, kurie padėtų išvengti galimų švytavimų kelyje, dar iki jiems atsirandant, kai transportuojami nameliai ant ratų (prie automobilio tvirtinami kemperiai) ar įvairaus dydžio priekabos. Dėl atsiradusio švytavimo automobilis su tempiama priekaba ar nameliu ant ratų gali nestabiliai judėti arba net prarasti pusiausvyrą ir taip sukelti avariją“, – kaip gimė sumanymas pasakoja MB „Open inovations“ vadovė Inga Ramanauskienė.

Anot jos, problemos aktualumą pagrindžia skaudžių eismo įvykių keliuose statistika. Įmonės užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad 2022 m. Europoje buvo daugiau nei 25 tūkst. eismo įvykių, kuriuos sukėlė atsiradęs priekabos švytavimas. Tad poreikis sukurti išmanią ne tik gyvybes gelbstinčią, bet ir materialinių nuostolių išvengti padedančią saugumo sistemą yra tikrai didelis ir akivaizdus.

Įgyvendinti šią idėją jaunai įmonei pavyko, pasitelkus Europos Sąjungos fondų investicijas. Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) administruojamam MB „Open inovations“ mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) projektui  iš Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės plano „Naujos kartos Lietuva“ skirta beveik 50 tūkst. eurų.

Aštuonioliką mėnesių trukusio projekto metu buvo sukurtas netinkamo svorio paskirstymo priekaboje aptikimo sistema „TowGuard“, kuri, naudojant inercinius navigacijos įrengimus, sugebės vartotoją perspėti apie netolygų svorio pasiskirstymą ne tik prieš kelionę, bet ir visos kelionės metu, jei dėl kokių nors priežasčių tempiamos priekabos apkrovimo paskirstymas pasikeistų.

Taip pat bus sukurta išmani priekabos švytavimų prognozavimo sistema, kuri pagal surinktus inercinių navigacinių jutiklių duomenis informuos vartotoją apie galimą švytavimų atsiradimo problemą iš anksto.

Projekto metu, vykdant  mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros veiklas, sukurtas šios sistemos prototipas, kurį kūrėjai ketina toliau plėtoti iki galutinio tikslo – turėti veikiančią, stabilią ir tikro naudojimo sąlygomis patikrintą sistemą.

„Jau dabar galime pagrįstai teigti, kad mūsų sukurta sistema yra unikali Lietuvos rinkoje, o tarptautiniu mastu ji turi išskirtinumų, ypač dėl jos atviro, modulinio, mobiliojo naudotojo lygmens bei MTEP pagrindu orientuoto vystymo pobūdžio. Tai suteikia potencialo toliau ją plėtoti kaip inovatyvų sprendimą nišinėje, bet augančioje transporto technologijų srityje“, – įsitikinusi I. Ramanauskienė

Dalintis

Kitos naujienos

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.