Bendrovė „Ostaralab“ nuotoliniam ir dalinai automatizuotam transporto priemonių valdymui sukūrė 5G ir privataus radijo ryšio tinklo sinteze pagrįstą inovacinį sprendimą, kuris leidžia ne tik valdyti automobilį, bet ir pritaikius įgalina jį atlikti tam tikras funkcijas, pavyzdžiui, valyti kelius, sniegą, kelti ir gabenti krovinius, stebėti teritoriją.
Pasak įmonės vadovo Raimundo Junevičiaus, šis sprendimas yra unikalus, nes leidžia automatizuotoms ir nuotoliniu būdu valdomoms transporto priemonėms, naudojant privačių tinklų technologiją, komunikuoti tarpusavyje ir užtikrinti automobilio valdymui tinkamą greitaveiką bei duomenų perdavimo spartą. Tai išsprendžia ryšio nepastovumo problemą ir padeda naudoti 5G technologiją net tose vietovėse, kur 5G ryšys yra nestabilus arba iš viso nėra GSM tinklo.
Skirta užmiesčio teritorijoms
„Kurdami šią technologiją, galvojome apie nuo miestų nutolusias teritorijas, kuriose ryšys yra nepakankamos greitaveikos. Inovacijos esmė – sujungti 5G ir privatų radijo ryšį taip, kad jie galėtų pakeisti vienas kitą, kaip vienas kito atsarginiai. Todėl praktiškai į bet kokį automobilį integruotas mūsų nuotolinio valdymo modulis leidžia operatoriui komunikuoti ir nuotoliniu būdu valdyti automobilį, perduoti jam komandas atlikti vieną ar kitą darbą. Ši inovacija, pavyzdžiui, galėtų būti pritaikoma žemės ūkyje, miškininkų, pasieniečių veikloje, miesto komunaliniame ūkyje,“ – sako R. Junevičius.
Tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje, anot jo, šių technologijų kūrimas yra ant bangos. Tačiau, jei miesto keliais judantiems automobiliams valdyti yra sukurta jau nemažai gana gerai veikiančių sistemų, tai situacija su technologijomis, skirtomis sudėtingesnėms užmiesčio sąlygomis judantiems ir darbus atliekantiems automobiliams, yra šiek tiek prastesnė. Čia dar reikia įdėti daug žinių ir darbo, tobulinant technologijas.
Gali būti integruotas į karinę techniką
„Mes kaip tik ir orientavomės ne į kelių transportą, o į darbines mašinas, skirtas, pavyzdžiui, keliams, sniegui valyti ar automatizuotai išvežti šiukšlėms. Be to, modulis gali būti integruotas ir į karinę techniką, naudojamą išminavimui, žvalgybai ar krovinių gabenimui karinėse zonose. Jo pritaikymas gali būti labai platus“, – pabrėžia R. Junevičius.
Jo vadovaujama „Ostaralab“ komanda turi daugiau nei 20 metų patirties inžinerijos ir produktų kūrimo srityje, nemažas įdirbis ir gynybos sferoje. Šiuo metu modulio veikimas kaip tik išbandomas, integravus jį į hibridiniu varikliu varomą automobilį, kurį taip pat sukūrė įmonės komanda.
Įmonė – pavyzdinis projekto vykdytojas
Šio projekto įgyvendinimui įmonė pasinaudojo „Naujos kartos Lietuva“ plano investicijomis. Bendra šios inovacijos vertė nesiekia 50 tūkst. eurų. Projektą administravo Centrinė projektų valdymo agentūra.
CPVA Transporto tinklų projektų skyriaus vyresniosios projektų vadovės Marijos Jaskelevičienės teigimu, džiugina ne tik „Ostaralab“ sukurta unikali inovacija, bet ir sklandus bendradarbiavimas su projekto vykdytoju.
„Viso projekto įgyvendinimo metu, nuo projekto įgyvendinimo plano vertinimo iki pat galutinių projekto dokumentų pateikimo, įmonė buvo tiesiog pavyzdinis projekto vykdytojas, visus įsipareigojimus vykdė nustatytais terminais. Kartą prireikus skubios informacijos, buvau maloniai nustebinta ją gavusi vos per 7 minutes nuo mano rytinio skambučio įmonės vadovui. Todėl sau ir kolegoms linkėčiau daugiau tokių projektų vykdytojų ir tokių projektų“, – sako ji.