Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA) užbaigė dviejų itin svarbių eismo saugai projektų paraiškų vertinimą. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija jiems skyrė finansavimą ir dar šį mėnesį planuojama pasirašyti projektų įgyvendinimo sutartis.
„Šie projektai svarbūs tuo, kad yra skirti eismo saugai gerinti. Modernizavus magistralę Vilnius-Kaunas, galėsime važiuoti ir greičiau, ir saugiau, o Mažeikiuose virš geležinkelio įrengus viaduką, gyventojai galės saugiai kirsti geležinkelį, nelaukdami prie pervažos, kol pravažiuos traukiniai“, – sako CPVA Struktūrinių ir investicijų fondų projektų III departamento departamento vadovė Evelina Streckienė.
Bendra projekto „Transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) rekonstravimas. Kelio ruožo Vilnius-Kaunas rekonstravimas. Saugaus eismo priemonių įrengimas“ vertė siekia 42,7 mln. eurų, iš jų – 18,3 mln. eurų ES struktūrinių fondų lėšos. Į projektą „Viaduko virš geležinkelio Mažeikių mieste Algirdo g. įrengimas“ numatyta investuoti daugiau kaip 16,6 mln. eurų, iš jų – 7,2 mln. eurų ES struktūrinių fondų lėšų.
Atkarpa Vilnius – Kaunas virs autostrada
Automagistralės Vilnius – Kaunas dalyje nuo 10 iki 95 kilometro numatyta įrengti įvairias saugumo priemones, kurios leis visoje šioje atkarpoje vasarą saugiai važiuoti 130 km/val., o žiemą – 110 km/val. greičiu. Projektą numatyta įgyvendinti per 26 mėnesius.
Dalyje kelio ruožų bus įrengtos nuo laukinių gyvūnų saugančios tinklo tvoros, apsauginėje kelio juostoje – metaliniai apsauginiai atitvarai. Lėtėjimo ir greitėjimo juostos bus pailgintos iki 190 metrų, o po autostrada daugelyje vietų bus įrengtos požeminės pėsčiųjų perėjos, kai kurios – ir su važiuojamąja dalimi. Prie Kaišiadorių abipus automagistralės taip pat bus įrengtos dvi žiedinės sankryžos. Taip pat numatoma įrengti kintamos informacijos kelio ženklus, apšvietimą.
Mažeikius išvaduos iš geležinkelio gniaužtų
Projektas Mažeikiuose įgyvendinamas kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija, Mažeikių rajono savivaldybės administracija ir bendrove „Lietuvos geležinkeliai“. Jis sprendžia įsisenėjusią susisiekimo mieste problemą, nes geležinkelis miestą dalina į dvi dalis, o dėl intensyvaus geležinkelio eismo gyventojams prie pervažos tenka nemažai užtrukti, kol pravažiuoja traukiniai.
Įgyvendinant projektą bus panaikinta vieno lygio eismo sankirta su geležinkeliu, įrengta skirtingų lygių sankryžą, automobilių viadukas su pėsčiųjų ir dviračių taku ir liftais, taip pat prieigose – vieno lygio sankryža bei jungiamieji keliai.