Šveicarijos ir Lietuvos bendradarbiavimo programa

Šveicarijos pavyzdys įkvepia tolesniems Lietuvos profesinio mokymo pokyčiams

2024 m. lapkričio 29 d.

Lietuva pradeda įgyvendinti Šveicarijos ir Lietuvos bendradarbiavimo programą „Profesinis mokymas ir rengimas“, kuria sieks gerinti mokymosi visą gyvenimą sistemą, skatinti švietimo ir verslo partnerystę bei sudaryti palankesnes sąlygas imigrantų integracijai į darbo rinką.

„Atverčiame naują puslapį Lietuvos ir Šveicarijos bendradarbiavimo istorijoje, kurią kartu kuriame jau daugiau nei tris dešimtmečius, – sako Šveicarijos ambasadorius Lietuvai Martin Michelet. – Įgyvendindamos „Profesinio mokymo ir rengimo“ programą, Šveicarija ir Lietuva stiprins dvišalius santykius naujoje srityje.“

Šveicarija garsėja pažangia dualinio profesinio mokymo sistema, kurioje teorija derinama su praktika. Net du trečdaliai Šveicarijos jaunuolių renkasi profesinį mokymą. Tokios sistemos rezultatas – žemas nedarbas. 2024 m. trečiojo ketvirčio duomenimis, nedarbo lygis Šveicarijoje sudarė 4,7 proc., palyginti su 6,8 proc. Lietuvoje ir 5,8 proc. ES. Jaunimo iki 24 m. nedarbo lygis trečiąjį šių metų ketvirtį Šveicarijoje siekė 7,9 proc., kai Lietuvoje – 19,6 proc., ES – 14,5 proc.

„Šveicarija yra puikus pavyzdys, kaip gerai veikiančios kvalifikacijų sistemos gali tapti ekonominės sėkmės pagrindu. Todėl ši programa ne tik padės Lietuvai įgyvendinti reikiamus pokyčius profesinio mokymo sistemoje, bet ir užtikrins ilgalaikę naudą šalies visuomenei“, – teigia Centrinės projektų valdymo agentūros (CPVA) direktorė Lidija Kašubienė.

Pasak ekonomikos ir inovacijų viceministro Karolio Žemaičio, tokios programos kaip ši gali stipriai prisidėti prie Lietuvos konkurencingumo augimo globalioje rinkoje.

„Mūsų tikslas – kurti stiprią aukštos pridėtinės vertės ekonomiką, o tam būtina užtikrinti verslams reikalingų talentų pasiūlą ir skatinti darbo rinkos poreikius atitinkančias kompetencijas. Neabejoju, kad ši programa taps svarbiu žingsniu, prisidedančiu prie mūsų talentų kompetencijų auginimo ir pasiūlos“, – sako K. Žemaitis.

Švietimo, mokslo ir sporto viceministrės Agnės Kudarauskienės teigimu, profesinio mokymo srityje per pastarąjį dešimtmetį įvyko daug pokyčių – nuo infrastruktūros modernizavimo iki mokymo kokybės gerinimo. Tačiau ji pabrėžia, kad šis darbas turi būti tęsiamas.

„Dėl talentų dabar vyksta savotiškos „bado žaidynės“. Esame situacijoje, kai profesinis mokymas tampa itin reikšmingas. Kalbėdami apie Lietuvos konkurencingumą, privalome suvokti, kad be investicijų į švietimą to nepasieksime. O profesinio mokymo sistema yra viena iš tų, kuri greičiausiai ir lanksčiausiai gali prisitaikyti prie ekonomikos poreikių“, – pažymi viceministrė.

Įgyvendinus šią programą, Lietuvoje bus sukurti ir išbandyti darbo vietoje įgytos kvalifikacijos ir kompetencijų pripažinimo bei kokybės užtikrinimo neformaliems mokymams darbo vietoje modeliai, taip pat profesinio mokymo programos bus pritaikytos trečiųjų šalių piliečių poreikiams, siekiant integruoti juos į darbo rinką.

Programa „Profesinis mokymas ir rengimas“ finansuojama Antrojo Šveicarijos įnašo lėšomis. Programai įgyvendinti skirta apie 4,4 mln. Šveicarijos frankų (4,7 mln. eurų) suma, prie kurios Lietuva papildomai prisideda 15 proc. bendrojo finansavimo lėšomis. Programos operatoriumi paskirta CPVA, kuri bus atsakinga už tinkamą programos įgyvendinimą ir atsiskaitymą donorams. CPVA administravo ir ankstesnio 2007-2012 m. Šveicarijos ir Lietuvos bendradarbiavimo programos laikotarpio projektus.

Dalintis

Kitos naujienos

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.