Kaip mokyklų erdves pritaikyti šiuolaikiniam mokinių ugdymui, atrasti konkrečios mokyklos poreikius atitinkančius erdvinius sprendimus, kurie ją paverstų XXI amžiaus mokykla, – tam skirtas metodines rekomendacijas, bendradarbiaudama su Vilniaus miesto savivaldybe, Vilniaus Gedimino technikos universiteto ir Vilniaus universiteto specialistais, parengė Centrinė projektų valdymo agentūra (CPVA).
Mokyklų pastatai Lietuvoje atnaujinami jau kelis dešimtmečius – keičiami langai, durys, šiltinamos sienos, tačiau, neatlikus jose erdvinių pokyčių, nekeičiant ugdymo aplinkos, techniškai atnaujintose patalpose sąlygos geresnei mokinių ugdymo kokybei nesukuriamos.
Ši metodika kaip tik ir skirta padėti savivaldybėms bei mokyklų bendruomenėms įvertinti konkrečios mokyklos poreikį ir galimybes keistis bei iš siūlomų 12 pokyčių programų pasirinkti sau labiausiai tinkamas pokyčių kryptis. Ji skirta ne tik savivaldybėms ir švietimo įstaigoms, bet ir privatiems investuotojams, kai pokyčių planus numatoma įgyvendinami viešosios ir privačios partnerystės būdu.
Erdvių įvairovė, individualios mokymosi vietos, erdvės konsultacijoms, erdvės grupiniams užsiėmimams ir seminarams, skaidrios bei atviros erdvės, jų daugiafunkciškumas (kai pertraukų metu ta pati erdvė gali būti poilsio, joje taip pat gali būti mokomasi, o po pamokų ji gali tapti vietos bendruomenės susirinkimų vieta) – pokyčių programų deriniai gali būti įvairiausi, priklausomai nuo poreikių ir galimybių.
Kuriant metodiką remtasi valstybės švietimo politikos nuostatomis ir reikalavimais, užsienio šalių, tokių kaip Vokietija, Olandija moksliniais tyrimais bei gerąja praktika, taip pat Lietuvos privačių ir bendruomeninių mokyklų patirtimi.
Metodika jau išbandyta Vilniaus Barboros Radvilaitės ir Vilniaus Gerosios Vilties progimnazijose. Vilniaus miesto savivaldybė šių mokyklų, taip pat ir Vilniaus Šv. Kristoforo progimnazijos, Vilniaus Filaretų pradinės mokyklos bei Vilniaus Petro Vileišio progimnazijos pokyčių programas planuoja įgyvendinti viešosios ir privačios partnerystės būdu.
Metodiką galima rasti čia